tisdag 12 februari 2013

Välkomna till Solbacka Gård!

Hej och Välkomna till vår nya blogg!
 
Här kommer ni att kunna följa vad som händer på vår gård. Vad som finns att köpa i vår Gårdsbutik, vilka djur som är till salu och om de övriga tjänster som vi erbjuder.
 
Vi som bor på gården är jag, Susanne, mamma och allt i allo :) kör lastbil, sköter djuren och gårdsbutiken , pappa Stefan, anläggningsarbetare, snickare och mycke duktig bilmekaniker/plåtarbetare, sen har vi buskillarna Jonas 14 år och Linus 2 år. Deras stora intressen är traktorer och motorcyklar samt sköta om djuren, mata, mocka, plocka ägg och bara gosa med dem och allmänt se till att mamma och pappa har sysselsättning ;). Fyra stora barn som är utflugna men kommer ofta hem och hälsar på.
 
O så alla djuren då.....
 
Vår vakthund Aback som har stenkoll på vem som kommer och går här :)
 
Vårt fina avelsto Busebo Skimmra. Här med lilla Vera sommaren 2011.
Take The Lead (Ludde, Lillfisen - kärt barn med många namn) En korsningshäst på ca 1,50 som jag håller på att utbilda. Jätte snäll o go o lagom pigg! En toppenkompis att ha kul med!
Närbild på vår katt Rambo, men får nog hitta en bättre bild med tiden :) Han är i alla fall mest tjock o lat o älskar livet :)
 Några av våra hönor när de va små 2012

Våra Cayuga ankor! Visst är dom läckra! Hoppas på små ankbarn i år :)
Fler av våra höns!
Några av våra Japanska Vaktlar.
 
Min älskade Tindra Smash, här med vår dotter Anna på ryggen.
 
Finns säkert en och annan dammråtta som jag glömt att ta med ;) men då får jag uppdatera med dem lite senare.
 
Ha en bra dag!
Susanne m familj
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar