torsdag 21 februari 2013

Solen skiner!!

Hej mina vänner!
 
Vilket underbart väder!! Gu va jag älskar solen!! Och inte bara jag, både hästarna, hönsen, ankorna och katten solar sig för fullt.
Till och med tuppen Rolf funderar på om han ska våga sig ut men är fortfarande tveksam över snön. Han gillar verkligen inte att gå ut på vintern. Min dotter tycker han är en riktig livsnjutare och finlirare och det stämmer väldigt bra in på denna herre :)

Några av Rolf´s damer. Längst fram en Lohman dam sedan New Hampshire damer Under busken syns  Cayuga ankorna som glänser svartgrönt i solen.

 
Nu till helgen ska jag börja så en massa fröer igen. Alltid lika roligt varje år! Men i år blir det nog lite extra kul eftersom jag ska få ett växthus. Kommer bli jätte bra som komplettering till grönsakslandet. Funderar även på att plöja upp och göra i ordning en större bit mark till potatis och morötter. Efterfrågan på närodlat är ju stor som kul är och i år ska vi väl förhoppningsvis kunna öka försäljningen även på detta området nu när vi kommer att kunna ha större odlingar :)
 
Ha nu en fortsatt bra eftermiddag så hörs vi för hoppningsvis snart igen :)
 
Kram
Susanne med familj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar