torsdag 14 mars 2013

Kycklingar poppar ut!

Hej!
 
Oj vad tiden springer iväg!! Visst är det skönt att den långa vintern går fort men det tråkiga är ju att våren och sommaren går minst lika fort. Man borde kunna stanna tiden lite. Så som ni märkt så har det gått några dagar sen jag uppdaterade :/
 
Här poppar det ut nya små kycklingar nästan varje vecka. Det är så roligt att se de små liven. Så söta!! Här ser ni våra nykläckta Kopparmaraner (dom svart/gula) och Orpington. Nästa vecka kläcks det ännu fler :) Och tur är ju det, för efterfrågan är stor på våra kycklingar. Jättekul att så många vill satsa på renrasiga kycklingar från oss!
 
Här ser ni en liten kopparmaran på väg ut ur sitt skal.
 
  i vår "ungdomsgård" sprätter en hel drös med Isbarer omkring. Som vuxna lägger dessa olivgröna ägg. Smaken är den samma som vanliga ägg, bara färgen på skalet som skiljer sig. Speciellt barna tycker det är kul med olika färger på äggen. De absolut läckraste är nog ändå Araucana äggen som är ljusblå. har sådana i kläckaren nu, så vi hoppas på många såna kycklingar frampå.
 
Fick ju lite problem med min bil härom dan också..... men tur man har en bil som hela gubben får plats i motor rummet på :) tycker alltid folk klagar på att det är så trångt under huven på deras bilar, gnäll inte - ni har väl själva valt modellen eller ;) 

 
Supernöjd med denna bilen på alla vis utom på ett enda område - den drar 1,7 liter/mil. Men va fan, den har så många fördelar så då får det kosta lite. O köper man en ny bil så är ju värdeminskningen ganska stor på den dom första åren så slår man ut den förlusten per mil så lär nog inte kostnaden bli mindre direkt ;) Så egentligen kör jag jävligt billigt! Och skulle jag sälja bilen idag så får jag ca 60% mer än vad jag gav + har lagt ut på den :) Jaja, valet är ju olika men jag kan ärligt talat inte förstå varför folk köper nya bilar. Dom måste skita pengar! Men det är ju min åsikt och var och en får ju göra vad dom vill med sina pengar - det är ju det som är så bra :)
 
Nu kära vänner ska jag bege mig upp till hönshuset och till min äggkläckare. Dags att vända på alla 150 äggen :)
 
Ha en trevlig kväll!
Kram
Susanne m familj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar